Magamról

Saját fotó
Teljesen másképp látom magam belülről, mint ahogy mások látnak engem kívülről....

2009. július 7., kedd

Bár tudnék...

Bár tudnék muzsikálni úgy,
hogy színpadról, moccanást se látni,
lélegzetvisszafojtva, tapintható csend
visszhangozna odalent, a nézőtéren….
Lennék én középen, a pulpituson…
Hangszeremmel:
simogatással csalt hangjegyekkel tölteném meg a termet.
Könnyek csillogása oldaná a figyelmet.

Áradó zene… Lélekkel tele…
Szökne a színpadról százfelé,
trónjától fosztott, szomorka Istene,
lágy dallamomtól:
Hatalmát vesztené…
Egyre hangosabb tánca, ujjaim virtuóz versenycsatája,
mikor a szívek égig érnek:
Lassú ritmusra váltva lecsendesül…

Akkor, ott a színpadon Egyedül…
Megválthatnám a bűnt, mi tettekben testesült:
Mindenkiét…Ha tudnám pontosan azt a zenét…
Kotta nélkül, könnyedén, bárkinek eljátszanám én…MOST!
A világ közepe vagyok fülbemászóan.
Gyógyír, sebekre balzsamok, lélekboldogság,
repülő angyalok, andalító, furcsa zajok…
Ünnepi ruha tiszteleg a melódiának…

Miattam feszül ő, hófehér ingek
gyönyörű bilincse:A csokornyakkendő.
Pisszenést sem enged az uraknak,
hisz koncertre kötelező…
Megbabonázva, fülnek hízelgő táncotjárva
kúszik körül a dallam, mit játszani akartam…
A hallgatóság értőn dúdolja,
halkan a zenét, hogy ne halljam,
ne zavarják játékom ütemét.

Aztán, az utolsó hang után,
tapsviharban fürdenék,
s a siker illatát sprayként táskámba rejteném:
Emléknek.
De nem tudok zenélni,
nem játszom hangszeren.
Szívem húrjait pengetik csalfa,
víg muzsikások, szemérmetlen boldogságvadászok…
Bár tudnám….Hogy ússzák ezt meg mások...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése